Városlista
2025. június 6, péntek - Norbert

Hírek

2021. Szeptember 05. 06:00, vasárnap | Belföld
Forrás: mti/fotók: MTI/Szigetváry Zsolt

Egyhónapos kampány indult a vadhúsfogyasztás ösztönzésére

Egyhónapos kampány indult a vadhúsfogyasztás ösztönzésére

Terítéken a vadhúsok - Ízvadászatra fel! szlogennel egyhónapos kampányt indított az Agrármarkering Centrum a vadhúsfogyasztás ösztönzésére.

A kampány szombati sajtótájékoztatóján, a Pákozdi Pagonyban rendezett 14. Nemzetközi Vadgasztronómiai Fesztiválon Kovács Zoltán a 2021-es "Egy a Természettel" Vadászati és Természeti Világkiállítás lebonyolításáért felelős kormánybiztos kiemelte, a világkiállítás és az odavezető út kiváló alkalom a vadhús népszerűsítésére. A világkiállításon is támogatják a folyamatot, a hazai vadhús forgalmazók ott lesznek a Hungexpo területén, a gasztropasszázson pedig a legkülönbözőbb formában lehet majd vadhúst fogyasztani, továbbá az OMÉK (Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár) is része lesz a világkiállításnak, fókuszban a vadhússal, annak feldolgozásával és fogyasztásával.

Megjegyezte, hogy egy kilogramm a vadhúsfogyasztás uniós átlaga, miközben a hazai mindössze 35-40 dekagramm, holott sok tízmilliárdos pozitívumot jelenthetne a gazdaságnak, ha ez az adat megduplázódna.

Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője hangsúlyozta, hogy a hazai erdők tele vannak vaddal, mégis baromfiból több mint 30 kilogrammot fogyaszt évente a magyar, több mint százszorosát a vadhúsénak, és ezen változtatni kell. Fontosnak nevezte, hogy a feldolgozott vadhús vásárlásával azokat a magyar vállalkozásokat is segítik a vásárlók, akik a feldolgozóiparban tevékenykednek.

Megjegyezte, hogy a kampány szeptember 30-ig tart, és ezen időszak alatt tévében, rádióban, nyomtatott és elektronikus újságokban is lesznek sajtómegjelenések, továbbá az OMÉK-on vadhúst fognak kóstoltatni.



Zambó Péter, az Agrárminisztérium erdőkért felelős államtitkára közölte, hogy évente 10 ezer tonna vadhús termelődik Magyarországon, mégis csekély a hazai vadhúsfogyasztás. Jelezte, a minisztérium kiemelt feladatának tekinti, hogy a vadhús ételek a magyar családok asztalára kerüljenek, hiszen bio élelmiszer, egészséges, biztonságos, fenntartható módon keletkezik, és nem jár olyan környezetterheléssel, mint más hústermékek előállítása.

Majoros Gábor, a VADEX Mezőföldi Zrt. vezérigazgatója arról beszélt, hogy a korábbi évtizedekben a magyar vadhús 85-90 százalékát exportálták, a hazai piac kis mértékben részesült a prémium termékekből. Ezen szeretnének változtatni, ezért olyan termékekre fókuszálnak, amelyek tovább feldolgozottak, enyhe fűszerezésű, félkész és késztermékek, így nem kell nagy szakmai tudás az elkészítésükhöz.

Megemlítette, hogy ezek kiskereskedelmi értékesítése elindult, bevezetésüket az AMC kampánya is segíti.

Címkék: hús, kampány, vadhús

Ezek érdekelhetnek még

2025. Június 05. 07:56, csütörtök | Belföld

Kocsis Máté: nem szavaz nyár előtt az Országgyűlés az átláthatósági törvényről

Leveszik az átláthatósági törvényt a törvényalkotási bizottság csütörtöki napirendjéről, és nem szavaz róla az Országgyűlés nyár előtt - mondta Kocsis Máté, a Fidesz parlamenti frakcióvezetője az Indexnek.

2025. Június 05. 07:55, csütörtök | Belföld

Hőség - Másodfokú hőségriasztás lépett életbe

Életbe lépett csütörtökön 0 órakor az országos tisztifőorvos által az ország egész területére kiadott másodfokú hőségriasztás, amely vasárnap éjfélig tart.

2025. Június 05. 07:53, csütörtök | Belföld

Gulyás Gergely: nem kifelé tartunk a háborúból, hanem befelé

A háború egyelőre nem a béke irányába halad, sőt az elmúlt héten történtek csökkentik a valószínűségét a gyors békének - jelentette ki Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a szerdai kormányülést követő Kormányin