Hírek
2011. Augusztus 09. 14:17, kedd |
Belföld
Forrás: OrientPress
Nagyon rossz üzletet kötött a MÁV

Hirtelen ötlettől vezérelve – vagy talán politikai nyomásra – vásárolt tíz Talent motorvonatot a MÁV a 2006-os választások előtt.
A járművek műszaki problémái miatt ma is perben áll a vasúttársaság és a gyártó Bombardier, amely most a karbantartást is kénytelen átengedni a konkurens Stadlernek.
Ha még egyszer bedöglik ez a vacak, visszadobjuk – a korabeli osztrák sajtó szerint ezekkel a szavakkal reagált az ÖBB döntéshozója a Bombardier Talent motorvonatok ismétlődő hibáira 2005-ben. És mert a kanadai–német cég nem tudta kiküszöbölni maradéktalanul a felmerülő műszaki problémákat, tíz Talent a gyártó nyakán maradt.
A Bombardier gyorsan ajánlatot tett a MÁV-nak a járművek megvételére, s ezt Heinczinger István akkori vezérigazgató-helyettes egy belső feljegyzésben nagyon jónak minősítette. Korabeli pletykák szerint a MÁV-vezető nem magától volt olyan lelkes, ugyanis a motorvonat-ajánlat magas szintű szocialistapárt-hátszelet élvezett. Ezután rendkívül rövid határidővel pályázatot írtak ki tíz motorvonatra, amelyre csak a Bombardier tudott ajánlatot tenni, és amelyet a MÁV elfogadott – részletek a Magyar Nemzet hétfői számában. (rá)
Ezek érdekelhetnek még
2025. Szeptember 06. 09:15, szombat | Belföld
Szijjártó Péter: Magyarország azért vásárol orosz kőolajat, mert nincs más lehetősége
Magyarország azért vásárol nyíltan orosz kőolajat, mert nincsen más lehetősége, míg más európai országok azért vásárolnak titokban, kerülőúton orosz kőolajat, mert az olcsóbb
2025. Szeptember 06. 09:14, szombat | Belföld
Szalay-Bobrovniczky Kristóf: az Adaptive Hussars 2025 gyakorlat demonstrálja azt a képességet, ahová a honvédség eljutott
2025. Szeptember 05. 07:59, péntek | Belföld
Szijjártó Péter elutasította lengyel kollégája, Radoslaw Sikorski újabb bírálatát
A magyar külügyminiszter szerint nem \"játszik más csapatban\"!