Hírek
2013. Március 20. 09:42, szerda |
Belföld
Forrás: autopult.hu
Örökmécses - már rendelhető a modern Jaguar E-Type

„250 - Se több. Se kevesebb.” Ez a szlogen fogadja azokat, akik a Lyonheart oldalára látogatnak, utalva arra, hogy a britek kis autógyártó manufaktúrái között még van legalább egy, ami megengedheti magának azt a luxust, hogy ügyfeleit sietségre ösztökélje. Igaz, az azért megjegyzendő, hogy a Jaguar E-Type modernkori átiratát felélesztő, valójában svájci gyökerekkel bíró cég a tervezett 50 példányos szériát éppen a kereslet nyomására ötszörözte meg, így aztán az sem lenne meglepő, ha a szekér lendülete magával sodorná a fenti számot is.
Mindenesetre hiány vélhetően nem lesz a modellből, hiszen a K Cabrióval tovább bővült a paletta, s a modern technikával felvértezett klasszikus ezzel bizony már kiérdemli magának az álomautónak járó titulust is. Ami a külcsínt illeti, a jelzők felesleges fokozására nem is vetemednék, hiszen az ínyencek bizonyára látják, hogy a világ legvonzóbb veteránjának sziluettje modern stílusjegyekkel gazdagodva is megőrizte az autó méltóságát, s a LED-es fényszórók sokküllős felnikkel alkotott kontrasztja olyan vonzó, hogy sötétben csillogó örökmécses módjára csábítja magához a buta rovarként megőrülő autórajongókat.
Őrjítő hangerővel szól a szirének éneke
Lelkesedésünk a kézzel munkált alumínium lemezek alá pillantva sem szűnik, hiszen a nemesi öltöny modern műszaki arzenált rejt. Az anyagelvűségből fakadó könnyű építési elv alkalmazása persze csak a kezdet, melynek kiteljesedéséhez kell egy gazán erőben dúskáló szív is. Nos, a Jaguar XKR-ből származó ötliteres V8-as blokkot ezúttal kompresszorral tömi a Cosworth, így préselve ki 575 lóerős teljesítményt és hegyomlásnyi 700 Nm-es nyomatékot a motorból. Az erőfolyam a ZF hatfokozatú automataváltóján keresztül nyúzza meg a hátsó tengely abroncsait, 3,9 szekundumos sprintidőt, s elektronikusan korlátozott 300 km/órás végsebességet eredményezve.
Újabb ok, hogy fenntartások nélkül költhessünk el ~400.000 eurót - nettó
Noha ez majd csak a regisztrációs adó kalkulációjánál nyer jelentőséget, de a K teljesíti az EU 5-ös előírásait, igaz az autó nem csak a levegőt, de a benzint is kacsa módjára nyeli – vegyes üzemben például 11,9 litert, ami városban a csalóka papírforma szerint is eléri a 18,4 litert. A piszkos anyagiakra persze ügyet sem vetünk a minden földi jóval felszerelt utastérben, ahová csak a legfinomabb anyagok kerülhettek. Itt a fa, a bőr és a legmodernebb szórakoztató, asszisztens és biztonsági rendszerek garmadája bűvöl el mindenkit, aki a szirének énekét fújó autó felé közeledik.
Az Egyesült Királyságban fejlesztett, s kézimunkában épített autóba szerelmesedve már könnyen tárul szélesre a pénztárca, ami a vásárlás során alsó hangon nettó 360.000 euróval, azaz nagyságrendileg 110 millió forinttal lehet könnyebb, míg a kabrió felára szerény 4,6 millió forint. Némi üröm az örömben, hogy az első tulajdonosok az említett összeg birtokában is csak 2014-ben vehetik át friss szerzeményüket, míg a megrendelésüket ma leadó ügyfelek 18 hónapos várakozási idővel szembesülhetnek.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Szeptember 06. 09:15, szombat | Belföld
Szijjártó Péter: Magyarország azért vásárol orosz kőolajat, mert nincs más lehetősége
Magyarország azért vásárol nyíltan orosz kőolajat, mert nincsen más lehetősége, míg más európai országok azért vásárolnak titokban, kerülőúton orosz kőolajat, mert az olcsóbb
2025. Szeptember 06. 09:14, szombat | Belföld
Szalay-Bobrovniczky Kristóf: az Adaptive Hussars 2025 gyakorlat demonstrálja azt a képességet, ahová a honvédség eljutott
2025. Szeptember 05. 07:59, péntek | Belföld
Szijjártó Péter elutasította lengyel kollégája, Radoslaw Sikorski újabb bírálatát
A magyar külügyminiszter szerint nem \"játszik más csapatban\"!